KRIS KRAS
context content and design

Lucasbolwerk 17
3512 EH Utrecht
T   +31 (0)30 239 17 00
F   +31 (0)30 239 17 07
E   design@kriskras.nl

Communicatieteam
Kris Kras voor context,
content en design.

Kris Kras blijft bij gemeente Utrecht: óns ‘Stadsie’! We wonnen de aanbesteding voor vormgeving en campagnes. Als echt Utrechts bureau in de pool, werken we vanuit hartje stad: Utrecht we zijn dichtbij!

Gewone emoties staan naast strategie

Hoe komt PostNL
dicht bij haar 55.000
medewerkers?

POSTNL Dichtbij, gedreven en vindingrijk, dat zijn de kernwaarden van PostNL. Maar hoe dicht bij je medewerkers kun je eigenlijk komen in zo’n groot bedrijf met meer dan 55.000 collega’s? Het nieuwe magazine voor medewerkers, Dichtbij, combineert strategie met  het dagelijks leven. Alle emoties worden getoond. Met gesegmenteerde content voor verschillende bedrijfsonderdelen: postbezorgers, productie, pakketten en commercie. Het blad werd in het jaar van lancering al genomineerd voor de Grand Prix.

KRIS KRAS STIMULEERT GRONINGSE TROTS

AVEBE
rooit het wel

AVEBE Hoe breng je het spannendste boekjaar van ’s werelds grootste coöperatie in aardappelzetmeel in beeld? AVEBE moest het dit jaar voor het eerst zonder Europese landbouwsubsidies rooien. Dit moment was al jaren een strategisch ijkpunt in de jaarverslagen. De coöperatie hield zich niet in, maar investeerde fors in nieuwe fabrieken en innovatie. In dit jaarverslag onderstrepen imposante beelden die strategie. AVEBE is een duurzaam bedrijf met bestaansrecht.

Lukt alleen met een sterke internationale positie

Nederland
wil VN-zetel

MINISTERIE VAN BUITENLANDSE ZAKEN Nederland lobbyt voor een zetel in de VN Veiligheidsraad, van 2017 tot 2018. Onder het motto ‘Your partner for peace, justice and development’ voeren diplomaten campagne voor de verkiezing die in oktober 2016 zal plaatsvinden. Het beeldmerk is positief en verbindend en heeft een authentiek Nederlands karakter. Het past in een internationale omgeving en ondersteunt de Nederlandse kandidatuur krachtig. Die verkiezing gaan we winnen!

Geen estafetteproces maar 100% teamspirit

De visie is helder,
uw verhaal authentiek
en zeker relevant.

Wij maken complexe strategie toegankelijk en bereiken de doelgroep.
Ons multidisciplinaire team creëert meerwaarde: uw content is geloofwaardig en overtuigt. De boodschap komt over.

ALLES OP GROEN EN GAAN!

SNS REAAL blijft communiceren
tijdens veranderingen

SNS REAAL De wereld staat op zijn kop als je genationaliseerd wordt. Interne communicatie bereidt merken en medewerkers voor op een nieuwe toekomst. Het nieuwe magazine Scoop heeft een bladformule die stimuleert flexibel te zijn, je verantwoordelijkheid te nemen en met nieuwe energie te gaan voor de nieuwe realiteit. In het blad voeren medewerkers een-op-een een dialoog met hun directievoorzitter of geven hun mening over pittige stellingen. Zo creëren we draagvlak voor de toekomst.

NIEUWE POSITIONERING REVITALISERING HUISSTIJL

De rijksrecherche
onderzoekt meer
dan poen en pistolen

RIJKSRECHERCHE Opsporingsonderzoeken bij (semi-)overheidsfunctionarissen worden uitgevoerd door de Rijksrecherche. De organisatie wil graag zichtbaar zijn, jongere mensen aantrekken én laten zien dat ze zich naast schietincidenten óók richt op ambtelijke en financiële corruptie. Hun 15 jaar oude huisstijl ondersteunde ze daar onvoldoende bij. De nieuwe positionering en gerevitaliseerde huisstijl sluiten weer helemaal aan bij de veranderde ambities. Past uw huisstijl nog bij u?

Holland branding Nederlandse topsectoren

Nederlandse topsectoren scoren in het buitenland

 

RIJKSDIENST VOOR ONDERNEMEND NEDERLAND Door de jaren heen maakte Kris Kras al veel table magazines over Nederlandse economische sectoren. Ze verkopen ‘het merk Nederland’ in het buitenland. De regering stimuleert via het topsectorenbeleid Nederland om verder uit te blinken: van logistics tot chemie, van de creatieve industrie tot hightech.
Voor alle topsectoren is er een Holland Branding magazine. De ambassades drukken de magazines terplekke.

 

Wij weten dat creativiteit een strak proces vraagt

De communicatie is
sober en effectief.
Uw reputatie scoort!

Kris Kras is een team van conceptuele denkers en efficiënte doeners.
Manager, adviseur, journalist en artdirector werken samen in een strak georganiseerd proces aan uw interactieve communicatie.

Inwoners van Houten komen zelf in actie

Gemeente Houten stimuleert zelfredzaamheid

GEMEENTE HOUTEN Burgers moeten zelf bijdragen aan een veilig Houten, vindt de gemeente. Zelfredzaamheid is dan ook het doel van de voorlichtingscampagne. Vanuit het handelingsperspectief van de burger weet de H als ‘levend’ beeldmerk van Houten zichzelf te redden tijdens extreem weer, bij inbraak en stroomstoring. De advertentieserie is op voorhand gemaakt en wordt pas ingezet als inwoners door actuele gebeurtenissen met een thema bezig zijn. Communicatie met impact.

Een score is er om te verzilveren

Nuclear forensics

NEDERLANDS FORENSISCH INSTITUUT Het NFI scoort hoog op alle lijstjes: innovatie, sporenonderzoek, kennisoverdracht. Kris Kras helpt het instituut om dit te laten zien. En te verzilveren. Bijvoorbeeld met een Nuclear Forensics stand op een internationale conferentie. Samen met zeven partners onder de paraplu van Holland branding. En zo schakelen internationale partners het NFI steeds vaker in. Voor innovatieve producten. En voor steeds meer informatie uit steeds kleinere sporen.

Wij willen graag lang verkering met klanten

Onze interactie is
functioneel, daagt uit.
Al meer dan 30 jaar.

Openbaar Ministerie, PostNL, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Rijksrecherche, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, SNS Reaal Groep, RDW, Raad voor de rechtspraak, Erasmus Universiteit, Avebe, Westfälische Provinzial Versicherung AG,  Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Autoriteit Financiële Markten, Nederlands Forensisch Instituut, Waterschap Hollandse Delta, Centraal Justitieel Incasso Bureau.

EEN STERKE RELATIE KAN WAT HEBBEN

Rechter komt
naar u toe

RAAD VOOR DE RECHTSPRAAK  Het contact met de samenleving, dat wil de rechtspraak opzoeken, versterken en uitdragen. In hun relatiemagazine Rechtspraak staat die ambitie centraal. In het blad staan verhalen van binnenuit, die interessant zijn voor de buitenwereld, naast de mening van de rechtbankverslaggeefster van de Telegraaf. Op de cover een knallende illustratie die de vaak abstracte rechterlijke onderwerpen pakkend in beeld brengt.

Duurzaam corporate beeldconcept

Expertise Centra maken onderwereld voelbaar

RIEC-LIEC De Regionale en Landelijke Informatie en Expertise Centra ondersteunen het openbaar bestuur bij de aanpak van georganiseerde criminaliteit zoals mensenhandel, georganiseerde hennepteelt, vastgoedfraude, milieucriminaliteit en outlaw motorgangs. Het criminele kopstuk blijft vaak onzichtbaar. Het corporate beeldconcept met pinholefotografie triggert precies de juiste emotie van die schimmige onderwereld. Zo kunnen de expertisecentra zich eenduidig positioneren.

VACATURES

Floor Peeters
fpeeters@kriskras.nl

KRIS KRAS ZOEKT VISUAL DESIGNER IN ONTWERPTEAM

Dit ben jij

– een collegiale teamspeler

– veelzijdig, ervaren en overtuigend

– je ‘denkt’ en werkt online en offline

 

Dit breng je mee

– drive om samen kwaliteit te scoren

– veelzijdig portfolio

– ervaring met infographics

– promotie filmpjes en animaties

 

Dit hebben wij te bieden

– leuke, gemotiveerde collega’s

– diversiteit in werk en klanten

– inspirerende opdrachten

– een rol in multidisciplinaire teams

– een up-to-date werkplek

– in een monumentaal pand hartje Utrecht

– collectief pensioen

– goeie koffie

 

Op jouw cv staat

– minimaal hbo, kunstacademie

– 3 jaar ervaring bij een bureau

– Adobe CS en After Effects

 

Solliciteren?

Stuur je reactie, je referenties en 3 relevante projecten voor 16 augustus aan fpeeters@kriskras.nl

2017


2017