KRIS KRAS
context content and design

Lucasbolwerk 17
3512 EH Utrecht
T   +31 (0)30 239 17 00
F   +31 (0)30 239 17 07
E   design@kriskras.nl

Communicatieteam
Kris Kras voor context,
content en design.

Kris Kras wint aanbesteding on- en offline personeelsblad van het ministerie van VWS. Alweer een klinkende nieuwe opdracht voor interne communicatie. We kijken uit naar de samenwerking!

Hoe je dicht bij medewerkers komt

Gewone emoties
staan bij PostNL
naast strategie

POSTNL Gedreven, dichtbij en vindingrijk, dat zijn de kernwaarden van PostNL. Maar hoe dicht bij je medewerkers kun je eigenlijk komen in zo’n groot bedrijf met meer dan 46.000 collega’s? Dichtbij, het magazine voor medewerkers, combineert strategie met het dagelijks leven. Alle emoties worden getoond. De inhoudelijke focus ligt op de werkvloer van postbezorgers en productiemedewerkers van Post en Pakketten. Het blad verbindt, motiveert, inspireert en stimuleert trots.

Lukt alleen met een sterke internationale positie

Nederland wilde
die VN-zetel.
En kreeg ’m

MINISTERIE VAN BUITENLANDSE ZAKEN Nederland lobbyde jaren voor een zetel in de VN Veiligheidsraad. Onder het motto ‘Your partner for peace, justice and development’ voerden diplomaten campagne voor de verkiezing. Het beeldmerk is positief en verbindend en heeft een authentiek Nederlands karakter. Het past in een internationale omgeving en ondersteunde de Nederlandse kandidatuur krachtig. En die verkiezing wonnen we!

KRIS KRAS STIMULEERT GRONINGSE TROTS

AVEBE
rooit het wel

AVEBE Hoe breng je het spannendste boekjaar van ’s werelds grootste coöperatie in aardappelzetmeel in beeld? AVEBE moest het dit jaar voor het eerst zonder Europese landbouwsubsidies rooien. Dit moment was al jaren een strategisch ijkpunt in de jaarverslagen. De coöperatie hield zich niet in, maar investeerde fors in nieuwe fabrieken en innovatie. In dit jaarverslag onderstrepen imposante beelden die strategie. AVEBE is een duurzaam bedrijf met bestaansrecht.

Geen estafetteproces maar 100% teamspirit

De visie is helder,
uw verhaal authentiek
en zeker relevant.

Wij maken complexe strategie toegankelijk en bereiken uw doelgroep.
Ons multidisciplinaire team creëert meerwaarde: uw content is geloofwaardig en overtuigt. De boodschap komt over.

ALLES OP GROEN EN GAAN!

SNS REAAL blijft communiceren
tijdens veranderingen

SNS REAAL De wereld staat op zijn kop als je genationaliseerd wordt. Interne communicatie bereidt merken en medewerkers voor op een nieuwe toekomst. Het nieuwe magazine Scoop heeft een bladformule die stimuleert flexibel te zijn, je verantwoordelijkheid te nemen en met nieuwe energie te gaan voor de nieuwe realiteit. In het blad voeren medewerkers een-op-een een dialoog met hun directievoorzitter of geven hun mening over pittige stellingen. Zo creëren we draagvlak voor de toekomst.

NIEUWE POSITIONERING REVITALISERING HUISSTIJL

De rijksrecherche
onderzoekt meer
dan poen en pistolen

RIJKSRECHERCHE Opsporingsonderzoeken bij (semi-)overheidsfunctionarissen worden uitgevoerd door de Rijksrecherche. De organisatie wil graag zichtbaar zijn, jongere mensen aantrekken én laten zien dat ze zich naast schietincidenten óók richt op ambtelijke en financiële corruptie. Hun 15 jaar oude huisstijl ondersteunde ze daar onvoldoende bij. De nieuwe positionering en gerevitaliseerde huisstijl sluiten weer helemaal aan bij de veranderde ambities. Past uw huisstijl nog bij u?

Wij weten dat creativiteit een strak proces vraagt

Sterke communicatie is
sober en effectief.
Uw reputatie scoort!

Kris Kras is een team van conceptuele denkers en efficiënte doeners.
Manager, adviseur, journalist en artdirector werken samen in een strak georganiseerd proces aan uw interactieve communicatie.

Inwoners van Houten komen zelf in actie

Gemeente Houten stimuleert zelfredzaamheid

GEMEENTE HOUTEN Burgers moeten zelf bijdragen aan een veilig Houten, vindt de gemeente. Zelfredzaamheid is dan ook het doel van de voorlichtingscampagne. Vanuit het handelingsperspectief van de burger weet de H als ‘levend’ beeldmerk van Houten zichzelf te redden tijdens extreem weer, bij inbraak en stroomstoring. De advertentieserie is op voorhand gemaakt en wordt pas ingezet als inwoners door actuele gebeurtenissen met een thema bezig zijn. Communicatie met impact.

Wij willen graag lang verkering met klanten

Onze interactie is
functioneel, daagt uit.
Al meer dan 30 jaar.

Rijkswaterstaat, Openbaar Ministerie, PostNL, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Rijksrecherche, SNS Reaal Groep, RDW, Raad voor de rechtspraak, Erasmus Universiteit, Avebe, Westfälische Provinzial Versicherung AG, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Autoriteit Financiële Markten, Nederlands Forensisch Instituut, Waterschap Hollandse Delta, Centraal Justitieel Incasso Bureau.

Moeilijke onderwerpen makkelijk uitgelegd

Rechtspraak komt
naar u ...

RAAD VOOR DE RECHTSPRAAK  Het contact met de samenleving, dat wil de rechtspraak opzoeken, versterken en uitdragen. In hun relatiemagazine Rechtspraak staat die ambitie centraal. In het blad staan verhalen van binnenuit, die interessant zijn voor de buitenwereld, naast de mening van de rechtbankverslaggeefster van de Telegraaf. Op de cover een knallende illustratie die de vaak abstracte rechterlijke onderwerpen pakkend in beeld brengt. Uit het lezersonderzoek: de doelgroep leest graag de afwegingen die rechters maken bij hun besluiten. Lezers zien ook dat de rechtspraak moderniseert en meebeweegt met ontwikkelingen in de maatschappij.

Duurzaam corporate beeldconcept

Expertise Centra maken onderwereld voelbaar

RIEC-LIEC De Regionale en Landelijke Informatie en Expertise Centra ondersteunen het openbaar bestuur bij de aanpak van georganiseerde criminaliteit zoals mensenhandel, georganiseerde hennepteelt, vastgoedfraude, milieucriminaliteit en outlaw motorgangs. Het criminele kopstuk blijft vaak onzichtbaar. Het corporate beeldconcept met pinholefotografie triggert precies de juiste emotie van die schimmige onderwereld. Zo kunnen de expertisecentra zich eenduidig positioneren.

VACATURES

Floor Peeters
fpeeters@kriskras.nl

KRIS KRAS ZOEKT STAGIAIRE IN ONTWERPTEAM

Dit ben jij

– student kunstacademie

– leergierig en gemotiveerd

– kan tegen een stootje

 

Dit breng je mee

– handig met Adobe Creative Suite (Indesign, Photoshop en Illustrator)

– goed gevoel voor vorm

– je wilt conceptueel meedenken

– en hard werken

 

Dit hebben wij te bieden

– afwisselende stageplek

– leuke, gemotiveerde collega’s

– waar je veel van kunt leren

 

Solliciteren?

Stuur je motivatiebrief, CV en portfolio(-link) aan fpeeters@kriskras.nl

2017


2017